Veelgestelde Vragen

We hebben met de tijd verschillen vragen ontvangen, waar we graag het antwoord met u delen:

MEESTGESTELDE VRAGEN

Hoe start ik een campagne?

Klik op 'Prijzen' in ons hoofdmenu en kies een pakket. Volg de stappen.

Ik overleg graag over een mogelijke campagne

Geen probleem, we denken graag met u mee! Neem even contact met ons op, zie onderaan de pagina hoe.

Hoe effectief is jullie ranking service?

Dit hangt van de zoekwoorden af waarop u zich richt. Algemene zoekwoorden met veel zoekresultaten zijn lastig om hoog op te ranken. Denk aan 'kleding', 'damesschoenen' of 'playstation 4'. Specifieke zoekwoorden met minder zoekresultaten zijn eenvoudiger. Denk hierbij aan 'polsbrace rechts', 'damesfiets 28 inch aluminium' of 'fietstassen dubbel waterdicht'. 

Wat houdt jullie rankgarantie in?

In het kort: Indien wij uw product niet in de door u gekozen top (bijvoorbeeld de top 10) weten te ranken op minimaal 1 van uw opgegeven zoekwoorden, dan krijgt u uw geld 100% terug na afloop van de campagne.

We gaan er dus voor zorgen dat u gedurende uw campagne in de zoekresultaten (ads niet meegeteld) rankt.

Zo bent u er zeker van dat u waar voor uw geld krijgt!

Overweeg dus hoeveel zoekwoorden u wilt gebruiken.

Geld-terug-garantie: Hoe werkt dit?

Simpel. Indien wij geen van uw zoekwoorden tijdens uw campagne van 30 dagen ranken op de door ons afgegeven rank garantie positie, dan kunt u uw geld terugvragen via dit formulier. 

Hoe snel verdien ik mijn geld terug?

In 90% van de gevallen verdienen onze klanten hun campagnekosten terug in 10 tot 18 dagen.

Wat doen jullie exact tijdens het boosten?

De campagne start met het schrijven van een eenmalig adviesrapport. Hierin wordt uw gehele productpagina door ons team geanalyseerd en worden verbetersuggesties gegeven.

Na oplevering van het rapport start +/- 48 uur later ons off-page optimalisatie. Dit zijn SEO signalen die wij naar de listings sturen. De exacte formule hiervan houden wij voor ons, om onze concurrenten niet wijzer te maken. Het is onze 'secret sauce' die onze service zo uniek en effectief maakt!

Waar moet ik rekening mee houden?

Er zijn een paar dingen om in het achterhoofd te houden:

A) We raden aan een zoekwoord te selecteren die bestaat uit meerdere woorden (bv. 'fietstassen dubbel' of 'polsbrace rechts'). Indien u adverteert of heeft geadverteerd op Bol.com: Kijk goed naar welke zoekwoorden kliks en sales hebben opgeleverd. 

B) Zorg ervoor dat uw product in de juiste categorie staat. Dit doet u door uw productcategorie te vergelijken met 3 concurrenten. In welke categorie staan deze? Zorg dat deze categorie identiek is! We zien dat dit nog wel eens misgaat. Ranken is niet mogelijk indien uw product niet in de juiste categorie geplaatst is.

C) Uw product dient al in Bol.com te ranken op de eerste 150 posities. Indien het product onvindbaar is, dan raden we u eerst aan contact met ons op te nemen, zodat we u kunnen helpen dit op te lossen.

Wat zijn de vereisten voor een product?

Om een productpagina succesvol op een zoekwoord te laten ranken, zijn er enkele voorwaarden:

  1. Indien u de top 10 zoekgarantie wilt, dient het zoekwoord niet meer dan 8000 zoekresultaten te hebben.
  2. Het product heeft een reviewgemiddelde van minimaal 3.5 uit 5, of nog geen reviews.
  3. Het product staat live met voorraad op Bol.com/nl/ of Bol.com/be/ 
  4. Uw product dient vindbaar te zijn in de top 150 zoekresultaten op het door u gekozen zoekwoord
  5. Het product bevindt zich niet binnen een variatie.
  6. We raden aan een zoekwoord te selecteren die bestaat uit meerdere woorden (bv. ‘fitnessmat 200 cm’). Tip: Indien u adverteert of heeft geadverteerd op Bol.com: Kijk goed naar welke zoekwoorden kliks en sales hebben opgeleverd.
  7. Ps. Indien u voor meerdere producten hetzelfde zoekwoord wilt opgeven, bekijk dan even [DEZE FAQ] >> Kan ik voor meerdere producten hetzelfde zoekwoord opgeven?
Welke zoekwoorden kan ik niet laten boosten?

Er zijn enkele zoekwoorden die op onze zwarte lijst staan, omdat deze in het verleden geen succes hebben opgeleverd met klanten, waarbij we onze rankingbeloftes meerdere malen niet behaald hebben.

Ook zijn er enkele zoekwoorden met speciale zoekresultaten, waardoor deze niet geschikt zijn om op te ranken.

U kunt ons via email vragen of uw zoekwoorden geschikt zijn, of u kunt een order plaatsen en wij controleren uw zoekwoorden daarna handmatig. Dit is de meestgebruikte methode.

Kunnen jullie het meervoud van mijn zoekwoord ook hoger ranken?

Helaas niet, dit vereist een aparte campagne met het meervoud van uw zoekwoorden.

PROEFCAMPAGNES

Is de proefcampagne echt zonder enige voorwaarden?

Ja u zit echt nergens aan vast als u een bestelling plaatst voor een proef campagne. Wij vragen geen betalingsgegevens als u een bestelling plaatst voor een proefcampagne. Het enige wat wij van u vragen is een review achter te laten op onze trustpilot pagina, om ons zo te helpen met een positief review (als het beviel natuurlijk!) :).

Hoe werkt de proefcampagne?

Na het plaatsen van uw bestelling, beginnen wij binnen 2 werkdagen met het hoger ranken van het zoekwoord dat u heeft opgegeven voor uw product, gedurende een periode van 7 dagen. Na afloop van deze periode ontvangt u een email met de resultaten van de campagne.

Welke informatie hebben jullie van mij nodig voor de proefcampagne?

Het enige wat we van u nodig hebben is de product URL en 1 zoekwoord bestaande uit 2 of 3 termen voor het product dat u wilt laten ranken, uw email adres en uw bedrijfsadres. Wij hebben geen betalingsgegevens nodig.

Wat gebeurt er met mijn klantgegevens?

Wij volgen de AVG wet ter bescherming van persoonsgegevens. Uw klantgegevens worden derhalve met de hoogste mate van vertrouwelijkheid behandeld. Gegevens worden niet gedeeld met derden. Daarnaast worden uw ordergegevens uitsluitend gebruikt voor het uitvoeren van onze campagnes.

Onze systemen zijn goed beveiligd om toegang van derdern uit te sluiten.

Dien ik toegang te delen tot mijn bol.com account?

Nee, wij hebben geen enkele vorm van toegang nodig. 

VOOR ACTIEVE CAMPAGNES

Kan ik mijn campagne pauzeren?

Het pauzeren van campagnes is helaas niet mogelijk. U dient er zelf zeker van te zijn dat u voldoende producten op voorraad heeft, en uw product in de juiste categorie heeft staan.

Bij uitzondering kunt u als klant een campagne tegen bijbetaling stopzetten, waarna u de resterende dagen in de vorm van een tegoedbon terugontvangt, minus 50 euro per periode van 30 dagen.

Kan ik prijsstijging, of aanpassing in de content doen tijdens een actieve campagne?

Ja dat is geen probleem. Houd er wel rekening mee dat uw prijs in de buurt van uw concurrenten ligt, om zo geen te groot negatief effect op de sales te geven.

Hoe meet ik de resultaten?

Wij vragen en hebben geen toegang tot uw bol.com verkoop account. Wij kunnen dus niet exact vertellen wat voor u de resultaten zijn qua sales.

Wel sturen we u iedere vrijdag een voortgangsrapportage met inzicht in de ontwikkeling van uw rankings van uw producten. Hiermee kunt u dan kijk in uw sales data of u hier ook een stijging in sales ziet.

Waarom staat mijn ranking op "niet gevonden"?

Dat kan gebeuren. Dit heeft vaak een paar veelvoorkomende oorzaken, die u of wij kunnen oplossen.

1. Bevindt uw product zich in de juiste categorie?

Het kan zijn dat uw product in de 'verkeerde' categorie staat. Bol.com toont als zoekresultaat vaak een specifieke categorie. Zoekt u eens op uw zoekwoord en kijk of het resultaat deze tekst bevat:

 Dit zijn de resultaten voor [Uw zoekwoord] in [Standaard Categorie]

Zoek '[Uw zoekwoord]' in alle categorieën

Klik op de zoek-link. Wordt uw product dan wel gevonden? Dan betekent het dat u uw productcategorie dient aan te passen naar de standaardcategorie.

2. Is uw product nog op voorraad met dezelfde prijs?

In sommige gevallen gooit een prijswijziging roet in het eten. Check of uw prijs nog hetzelfde is, en u nog het product actief op Bol.com heeft staan. Als u kortgeleden uw prijs heeft veranderd, of uw product was niet meer op voorraad, laat het ons dan even weten via de contactpagina.

3. Is uw product gekoppeld als product variatie?

Indien het product dat u bij ons laat optimaliseren, gekoppeld is als productvariatie, dan kan het zijn dat hij niet rankt. Koppel hem los om hem alsnog normaal te laten ranken.

Indien u nog vragen heeft of hier verder hulp nodig bij heeft laat dit ons s.v.p. weten.

Rankinggarantie voor welke zoekweergave?

De top 10 ranking is van toepassing op de normale standaardsortering van bol.com zoekre sultaten, dus de 'relevantie' dropdown optie. 

De rankinggarantie is niet behaald, wat nu?

Ten eerste done we ons uiterste best om de ranking garanties te behalen, maar in sommige gevallen is dit toch niet haalbaar. Dan kunt u uiteraard uw geld terugvragen.

Stuur een e-mail naar ons met daarin de campagne waarvan u denkt dat de rankings niet behaald zijn. 

Voeg hierbij ook uw bedrijfsnaam en rekeningnummer toe, en we zorgen er dan voor dat het geld binnen 10 werkdagen op uw rekening staat!

We hopen dat u desondanks openstaat voor nieuwe campagnes, het niet behalen van de rankinggarantie komt namelijk niet vaak voor.

Wat gebeurt er na afloop van de campagne?

Uw product zal in ranking stijgen door het toepassen van ons adviezen uit het adviesrapport dat u ontvangt. Daarnaast zal uw ranking stijgen door de gebruikerssignalen die wij naar uw product listing sturen (SEO). Als u uw campagne besluit te beeindigen, dan zal de SEO stoppen. Afhankelijke van de concurrentie (verlagen ze hun prijzen? Komen ze met nieuwe producten) zal uw ranking weer terugzakken in de rankings. De exacte positie is lastig te voorspellen. Wij zien uit ervaring dat een product in 7 tot 30 dagen na beeindiging van een campagne bij ons weer rond zijn oude positie rankt.

Kan ik mijn product met variatie (zoals kleuroptie) boosten?

Elk product dat gevonden kan worden met de zoekfunctie op bol.com kunnen we ranken. Of het nu een hoofdproduct is of een variant die op de lijst staat heeft geen invloed.

Het ranken van variaties kan met meer ranking fluctuaties gepaard gaan. We zien in de praktijk bijvoorbeeld verschillende varianten van ranking positie wisselen. 

Houdt dus rekening met meer ranking fluctuaties. Het niet gebruiken van varianten (loskoppelen) zal de meest stabiele rankingstijgingen geven.

Hoe en waar moet ik mijn zoekwoord in de titel opnemen?

Stel uw zoekwoorden zijn 'rvs pannenset' en 'pannenset zwart'. U kunt dan als titel gebruiken: `RVS Pannenset zwart' of zelfs 'Pannenset zwart - 22 cm - RVS - UwMerk'

De verschillende onderdelen kunnen dus los opgenomen worden in de titel.

BETALINGSINFORMATIE

Hoe ziet de facturering eruit?

U kunt eenvoudig een bestelling plaatsen door in de prijzen sectie een pakket te kiezen en af te rekenen. U kunt in uw eigen profiel een factuur downloaden en meer pakketten bestellen.

Kan ik tussentijds mijn pakket wijzigen?

Dat is helaas niet mogelijk gezien het feit dat wij campagnes voorbereiden en adviesrapporten schrijven.

Kan ik tussentijds mijn abonnement stopzetten?

Abonnementen lopen voor de afgesloten periode, tussentijds opzeggen kan helaas niet. U krijgt korting wanneer u voor langere periodes afsluit namelijk. We raden u aan in date geval voor 1-maandscampagnes te kiezen.

Verlengt mijn abonnement automatisch?

Abonnementen lopen automatisch af. Stel u bestelt een campagne van 3 maanden. Er zal dan na deze 3 maanden niet opnieuw gefactureerd worden.

Welke betaalmethoden bieden jullie aan?

U kunt op verschillende manieren betalen. Denk aan credit card, iDeal, een directe bankoverschrijving (zowel NL als BE) of via bitcoin of Ethereum.

We betalen ook via Paypal, maar dat is op aanvraag beschikbaar.

Betaal ik per maand op alles vooraf?

U betaalt per maand, ook als u 3, 6 of 12 maanden afneemt. 

Zo hoeft u nooit een groot bedrag vooraf te betalen.

Dit is mogelijk via credit-card en incasso. Handmatige betalingsopties zijn bij afname van meerdere maanden niet beschikbaar.

Bieden jullie een affiliate programma aan?

Ja, kijk hiervoor op deze pagina

OVER ONZE SERVICE

Ik wil toch een zeer concurrend zoekwoord gebruiken

Heeft u onze 'waar moet ik rekening mee houden' FAQ gelezen, maar wilt u toch een zoekwoord promoten met hoge concurrentie?

Dat kan, maar we kunnen in dat geval niet garanderen dat u top 10 zult gaan ranken. De kans is er wel degelijk, maar garantie kunnen wij dan niet geven.

De potentie is hier natuurlijk enorm!

Ps. Er kunnen hier extra kosten gerekend worden. 

Ik wil hetzelfde zoekwoord gebruiken voor meerdere producten

Zie de FAQ "Kan ik voor meerdere producten hetzelfde zoekwoord opgeven?"

Kan ik voor meerdere producten hetzelfde zoekwoord opgeven?

A) Per zoekwoord kan slechts 1 klant geholpen worden met top 4 en top 7 garanties. 

Bij top 10 garanties kunnen dit maximaal 2 klanten zijn.

B) Per klant kunnen we echter wel meerdere producten op 1 zoekwoord gerankt worden op Bol.com:

Dit zijn de opties:

  • A) 2 campagnes met een top 7 ranking garantie
  • 3 campagnes met een top 10 ranking garantie
  • 1 campagnes met een top 4 ranking garantie plus 2 campagnes met een top 10 ranking

Dit reden hiervoor is dat we anders onze garantie niet kunnen waar maken, wat zowel voor u als ons nadelig is.

Werkt jullie service ook voor bol.com/be/?

Update: Goed nieuws! Sinds april 2022 zijn wij in staat om ook producten te ranken op Bol.com/be/! Voer tijdens het bestellen de URL in van uw belgische productpagina, en wij zorgen ervoor dat we ons specifiek op Belgie richten.

Let op!

Hetzelfde product kan enkel gerankt worden op BE en NL als het een unieke product-ID heeft voor elk land.

Indien het product geen unieke product ID heeft, kiest dan om te ranken voor NL of BE.

Waar ik zie het aantal zoekresultaten op Bol.com?
  1. Ga naar bol.com. Type een zoekwoord in. 
  2. Klik op enter. Onder de titel verschijnt nu 'xxxxx resultaten'.

Bekijk de bovenstaande FAQ om erachter te komen wat het maximale aantal zoekresultaten is waar wij een top 10 garantie voor kunnen geven.

Kan ik mijn product ranken op Bol.com wanneer BOL standaard alleen een specifieke categorie toont?

We zullen uw producten standaard hoog laten ranken op de 'alle categorieën' pagina, wanneer u ook in een specifieke categorie hoog wilt ranken, dient u er zeker van te zijn dat uw product zich in die categorie bevindt.

Voorbeeld: Indien u op Bol.com zoekt naar 'muggenlamp', dan toont Bol.com de uitsluitend resultaten binnen de categorie 'insectenlampen'. 

Wat vindt Bol.com van deze service?

Wij hebben geen direct contact met Bol.com of andere marktplaasen mbt onze service. Net zoals bij Google SEO, proberen wij de algoritmes van de zoekmachine te geven waar zij om vragen. 

In het geval van Google zijn dit met name backlinks en content. In het geval van Bol.com spelen andere factoren een rol. Omdat wij een rank garantie aanbieden op onze producten, zijn de risico's voor klanten minimaal. Rankt u niet of wordt u lager gezet? Dan krijgt u immers uw geld terug!

Wij kunnen niet garanderen dat bol.com ooit hun algoritme zal aanpassen en hiertegen actie onderneemt. De vraag is dan wat er zal gebeuren. Wij verwachten niet dat producten die wij voor u boosten negatieve effecten hiervan zullen ondervinden. 

Waarom niet? Stel dit zou wel zo zijn, dan zou dit de deur wagenwijd openzetten voor misbruik richting concurrenten. Immers is dan de dienst een 'wapen' om de concurrent aftrek te laten verkrijgen op de BOL.com beleidspunten.

Bol.com geeft in haar video's zelf aan dat pageviews van belang zijn in de rankings, zie de video over zichtbaarheid in hun webinar . 

Dat is wat wij leveren, op een schaalbare, effectieve manier. Er wordt hierin geen onderscheid gemaakt tussen type pageviews. Daarnaast bieden wij natuurlijk de rank garantie, wat u financiële zekerheid biedt. Wij lopen dus een risico indien onze rankingmethodes niet langer correct werken.

Loop ik een risico met deze service?

Hoewel absolute garanties in het leven niet bestaan, zijn wij van mening dat het risico op nadelige effecten zeer beperkt is. 

Technisch gezien gaan de meeste optimalisatie-technieken tegen de richtlijnen in van zoekmachines. Echter, als het zo gevaarlijk zou zijn, dan zou het eenvoudig zijn om de technieken tegen concurrenten toe te passen zodat deze de nadelige gevolgen hiervan ervaren.

Daarom is er in de praktijk erg weinig risico. Wij testen constant willekeurige producten hierop, om zo de effecten te meten en onze service verder te verbeteren.

Wat is de kans op succes voor mijn campagne?

Onze service is hands-off en behaalt successen op zo’n 95% van alle zoekwoorden, dus de kans op succes is zeer hoog. Mocht het ons toch niet lukken u te ranken, dan krijgt u simpelweg uw geld terug volgens onze rankgarantie. Een echte win-winsituatie dus.

Waarom deze prijzen?

Onze service is zeer effectief, waardoor deze service tegen deze prijs door veel klanten als een 'no-brainer' wordt gezien. De meeste klanten verdienen tussen 10 a 18 dagen hun campagne aantoonbaar terug.

Kunnen productgroepen geboost worden?

Onze service wordt toegepast op een product, niet op productgroepen. Dus we boosten 1 product. We raden aan om variaties los te koppelen voor een goede zoekwoord boost.

Hoe kan ik zien of mijn product binnen een variatie zit?

Type een deel van uw product naam in de BOL zoekopdracht. U krijgt dan een lijst van producten. Vindt hier uw product en verifieer of andere variaties worden getoond binnen uw product.

Kan ik een product als variatie van een bestaand product promoten?

Onze rankingservice werkt beter als de producten losgekoppled zijn en aldus niet als een variatie worden geboost.

Ranken jullie op de productcategorie of op zoekresultaten?

Onze service richt zich op de zoekresultaten. Als een klant dus zoekt naar een product, dan krijgt hij of zijn in vrijwel alle geveallen de zoekresultaten te zien. Hier ranken wij u in.

In enkele uitzonderlijke gevallen krijg de consument niet zoekresultaten, maar een productcategoriepagina te zien na een zoekopdracht. Wij raden u aan geen orders voor dergelijke zoekwoorden in te voeren.

U herkent deze pagina's aan deze tekst in de url: ruleRedirect=1

Kan ik mijn sponsored products aan laten staan?

Update Juli 2022: Op dit moment raden wij ten zeerste aan geen sponsored products te draaien tegelijker tijd met het draaien van een campagne bij ons. We merken dat dit een negatieve invloed op uw campagne kan hebben.

Ja, dit is geen probleem. Zodra uw product op pagina 1 van de zoekresultaten verschijnen, zal uw sponsored products resultaat op pagina 2 of verder getoond worden.

Sponsored products of jullie service gebruiken?

Onze service zorgt voor organische rankings. Dit staat los van de sponsored products.

Dus op deze manier gaat u hoog ranken zonder dat u per klik hoeft te betalen. Onze service is dus nuttig voor adverteerers die nu nog per klik betalen. Veel van onze klanten verdienen onze service dus terug, omdat zij minder kwijtzijn aan sponsored products.

Rank top 10 op Bol.com. Niet-goed-geld-terug garantie. Sinds 2020.

Adres

Oude Brugsteeg 9

1012 JN Amsterdam

Nederland

Bellen: Op afspraak, mail ons uw nummer en vraag en gewenste tijdstip en we bellen u terug!

Let op: Ivm drukte beperkt telefonisch bereikbaar. BIj voorkeur mailen.

Betaalmethoden

Alle rechten voorbehouden - 2022 MarketplaceStudio.nl - Wij zijn niet gelieerd aan Bol.com of enige andere marktplaats - Made in Holland - Alle prijzen zijn ex. BTW
KvK-nummer: 58114785 - BTW-nummer: NL852880595B01

Marketplacestudio is onderdeel van REBEL Internet BV