Hoger ranken op BOL? Neem contact op over onze actuele status & mogelijkheden van onze dienstverlening

Veelgestelde Vragen

We hebben met de tijd verschillende vragen ontvangen waar u hier de antwoorden op kunt lezen:

MEESTGESTELDE VRAGEN

Hoe effectief is jullie ranking service?

Dit hangt van de zoekwoorden af waarop u zich richt. Algemene zoekwoorden met veel zoekresultaten zijn lastig om hoog op te ranken. Denk aan 'kleding', 'damesschoenen' of 'playstation 4'. Specifieke zoekwoorden met minder zoekresultaten zijn eenvoudiger. Denk hierbij aan 'polsbrace rechts', 'damesfiets 28 inch aluminium' of 'fietstassen dubbel waterdicht'. 

Geld-terug-garantie: Hoe werkt dit?
  •  Dit zijn de voorwaarden:

    Uw product voldeed bij de start aan de voorwaarden (in het bijzonder dat hij vindbaar was in de top 150)
  • Uw product rankte gedurende de rankingperiode op geen enkele van zijn zoekwoorden
  • U kunt dan tot 30 dagen na afloop v/d campagne uw geld terugvragen. 
    • U wordt naar rato terugbetaald.
  • Voorbeeld: U heeft betaald voor 1 maand top 4, maar de beste ranking kwam uit op positie 5, 6 of 7: U ontvangt het prijsverschil tussen positie 1-4 en 5-7 terug.
  • In het geval van 1 maand campagnes is dit: 259 - 196 = 63 euro retour.
  • Indien wij niet top 10 ranken, dan ontvangt u dus zelfs 100% van uw betaling terug.
Welke maatregelen nemen jullie om potentiële problemen te voorkomen?

Uiteraard houden wij dit altijd in ons achterhoofd bij alles wat wij doen. Onze focus ligt op de lange termijn.

Dat gezegde hebbende: Wij hebben wat concrete processen om te voorkomen dat er ooit problemen zullen ontstaan met Bol:

Wij draaien iedere maand campagnes op willekeurige producten van derden en BOL zelf. Zo testen wij de effectiviteit van onze service. Tegelijkertijd: Mocht BOL onze service op een of andere manier onze service zien en willen stopzetten, dan zal dit dus ook effect hebben op hun eigen producten. Deze boosten we namelijk ook maandelijks in niches waar wij niet concurreren met onze klanten.

Wij doen alles met mate. Helaas is er in het verleden 1 klant geweest die ondanks deze maatregelen een aantal beleidspunten aftrek heeft ontvangen. Wij hebben maatregelen genomen om deze kans nog verder te verkleinen.

We raden u als klant aan niet meer dan 50% van uw gehele assortiment bij ons te boosten.

Hoe start ik een campagne?

Klik op 'Prijzen' in ons hoofdmenu en kies een pakket. Volg de stappen.

Kan Bol.com zien dat ik gebruik van van jullie dienst?

Dit zou in theorie kunnen, maar is in de praktijk erg lastig. Naast onze onpage optimalisatie is onze off-page optimalisatie (SEO Signalen) iets dat in theorie gezien kan worden. Echter:

  • Wij doen alles met mate. Wij passen onze boost dagelijks aan op wat wij denken dat nodig is, zodat je met een ‘minimale’ boost toch bovenaan komt te staan.

Dit valt dus niet erg op.

Er is in het verleden slechts 1 klant geweest die puntenaftrek heeft ontvangen voor het excessief boosten van zijn producten. We raden aan maximaal 50% van uw assortiment te boosten en te focussen op long tail zoekwoorden.

Daarnaast hebben wij extra maatregelen genomen om herhaling te voorkomen.

  • Wij draaien iedere maand campagnes op willekeurige producten van derden en BOL zelf. Zo testen wij de effectiviteit van onze service.
  • Tegelijkertijd: Mocht BOL onze service op een of andere manier onze service zien en willen stopzetten, dan zal dit dus ook effect hebben op hun eigen producten. Deze boosten we namelijk ook maandelijks in niches waar wij niet concurreren met onze klanten.
  • En stel: BOL ziet het EN ze nemen hiertegen actie: Dan hebben zij als het ware een effectieve methode gecreerd om uw concurrenten in de problemen te brengen. Voor de duidelijkheid: Dit zouden wij in de praktijk nooit doen.
Wanneer start mijn campagne?

Uw campagne zal binnen 48 uur starten nadat u het adviesrapport heeft ontvangen.

Ik overleg graag over een mogelijke campagne

Geen probleem, we denken graag met u mee! Neem even contact met ons op, zie onderaan de pagina hoe.

Wat houdt jullie rankgarantie in?

In het kort: 

Als wij er niet in slagen uw product te ranken in de door u gekozen top (bijvoorbeeld de top 10) op ten minste één van uw opgegeven zoekwoorden, ontvangt u na afloop van de campagne uw geld naar rato retour. Zie ook de FAQ hieronder.

Overweeg daarom zorgvuldig hoeveel zoekwoorden u wilt gebruiken om er zeker van te zijn dat u waar voor uw geld krijgt!

Onze rankinggarantie geldt voor bol.com op uw computer. Hoewel de bol.com app meestal dezelfde resultaten toont, kunnen we geen exact dezelfde rankings garanderen.

Het ranken van een product duurt gemiddeld 1 tot 3 weken.

Hoe snel verdien ik mijn geld terug?

In 90% van de gevallen verdienen onze klanten hun campagnekosten terug in 10 tot 18 dagen.

Wat doen jullie exact tijdens het boosten?

De campagne start met het schrijven van een eenmalig adviesrapport. Hierin wordt uw gehele productpagina door ons team geanalyseerd en worden verbetersuggesties gegeven.

Na oplevering van het rapport start +/- 48 uur later ons off-page optimalisatie. Dit zijn SEO signalen die wij naar de listings sturen. De exacte formule hiervan houden wij voor ons, om onze concurrenten niet wijzer te maken. Het is onze 'secret sauce' die onze service zo uniek en effectief maakt!

Waar moet ik rekening mee houden?

Er zijn een paar dingen om in het achterhoofd te houden:

A) We raden aan een zoekwoord te selecteren die bestaat uit meerdere woorden (bv. 'fietstassen dubbel' of 'polsbrace rechts'). Indien u adverteert of heeft geadverteerd op Bol.com: Kijk goed naar welke zoekwoorden kliks en sales hebben opgeleverd. 

B) Zorg ervoor dat uw product in de juiste categorie staat. Dit doet u door uw productcategorie te vergelijken met 3 concurrenten. In welke categorie staan deze? Zorg dat deze categorie identiek is! We zien dat dit nog wel eens misgaat. Ranken is niet mogelijk indien uw product niet in de juiste categorie geplaatst is.

C) Uw product dient al in Bol.com te ranken op de eerste 150 posities. Indien het product onvindbaar is, dan raden we u eerst aan contact met ons op te nemen, zodat we u kunnen helpen dit op te lossen.

Wat zijn de vereisten voor een product?

Om een productpagina succesvol op een zoekwoord te laten ranken, zijn er enkele voorwaarden:

  1. Uw product is vindbaar op het zoekwoord dat u opgeeft in de top 150.
  2. Indien uw product buiten de top 100 rankt op het zoekwoord, is de garantie niet van toepassing op de eerste maand. Wij zullen alsnog een rankingstijging realiseren, maar in 1 maand is een top 10 ranking erg lastig te bhalen. We raden u aan voor minimaal 3 maanden te bestellen.
  3. Het product heeft geen reviewgemiddelde van onder de 3 sterren.
  4. Zie de FAQ 'Kan ik mijn product met variatie (zoals kleuroptie) boosten?' voor meer informatie!

Tip: Kies zoekwoorden die u in uw gesponsorde campagne veel clicks hebben ontvangen, deze zien uw klanten als meest relevant.

Kunnen jullie het meervoud van mijn zoekwoord ook hoger ranken?

Helaas niet, dit vereist een aparte campagne met het meervoud van uw zoekwoorden.

Welke zoekwoorden kan ik niet laten boosten?

Er zijn enkele zoekwoorden die op onze zwarte lijst staan, omdat deze in het verleden geen succes hebben opgeleverd met klanten, waarbij we onze rankingbeloftes meerdere malen niet behaald hebben.

Ook zijn er enkele zoekwoorden met speciale zoekresultaten, waardoor deze niet geschikt zijn om op te ranken.

Zie de FAQ hieronder “Zoekwoord met hoge concurrentie” voor het overzicht

Hoe kan ik zorgen voor nog meer verkopen?

Bij Marketplacestudio ligt onze expertise op het gebied van het hoger ranken in de organische rankings op Bol.com in Nederland en Belgie. We helpen onze klanten met een adviesrapport en een ranking service.

Helaas hebben wij op andere vakgebieden (nog) niet voldoende expertise en kennis om hier juiste adviezen over te kunnen geven.

Wat zijn variaties / productfamilies?

Als u een productfamilie op bol heeft aangemaakt, en dus producten heeft met dezelfde productgroep, merk, naam, maar met een onderscheidend kenmerk zoals kleur, dan zijn dit variaties van een product.

Als voorbeeld:

Artikel 1: Rood – 140x100cm
Artikel 2: Zwart – 140x100cm
Artikel 3: Blauw – 140x100cm

Zie de FAQ 'Kan ik mijn product met variatie (zoals kleuroptie) boosten?' voor meer informatie!

Kan ik vooruitbetalen?

Als u het gehele bedrag vooruitbetaald, krijgt u 5% korting op uw order. 

Wat als het aantal zoekresultaten gedurende de campagne boven de 8000 komt?

Uw campagne voldoet dan alsnog aan onze rankinggarantie, aangezien u vooraf niet kunt weten of dit gebeurt.

Het zoekwoord dat in het veld is ingevoerd, is ongeldig. Wat moet ik doen?

Het zoekwoord dat u heeft ingevoerd, heeft in het verleden problemen veroorzaakt met het ranken en daarom is het uitgesloten van gebruik op onze service. Om dit op te lossen, raden we aan een ander zoekwoord te kiezen dat nauw verwant is aan uw oorspronkelijke zoekterm, maar minder vaak voorkomt en minder concurrentie heeft. Contacteer onze klantenservice als u hulp nodig heeft bij het vinden van een geschikt zoekwoord.

Bovendien kan het gebeuren dat als je het product al in je winkelwagen hebt en het opnieuw probeert toe te voegen, dit ook kan leiden tot een foutmelding. We raden aan om de winkelwagen te controleren en eventuele duplicaten te verwijderen voordat je het product opnieuw probeert toe te voegen. Als het probleem aanhoudt, neem dan contact op met onze klantenservice voor verdere hulp.

Waarom dien ik maximaal 33% van mijn aanbod te boosten?

Om het risico blijven laag te houden, zien we dat het slim is om niet teveel product tegelijkertijd te boosten. Vanwege de hoge effectiviteit van onze service kan dit tot gefronste wenkbrauwen leiden bij concurrenten en / of BOL en tot vragen leiden. Onder de 33% zal dit (vrijwel) nooit voorkomen is onze ervaring.

Zal de campagne mijn conversie-ratio verlagen? En is dat erg?

Ja, onze SEO Signalen kunnen zorgen voor een lagere conversie-ratio. Echter is dit geen ranking factor. We zullen uiteraard gaan voor een zo hoog mogelijke ranking. En hoge rankings zullen voor de sales zorgen.

VOOR ACTIEVE CAMPAGNES

Kan ik mijn product met variatie (zoals kleuroptie) boosten? (Productfamilies)

Zeker, dit kan!

Elk product dat gevonden kan worden met de zoekfunctie op bol.com kunnen we ranken. 

Het ranken van variaties kan met meer ranking fluctuaties gepaard gaan. We zien in de praktijk bijvoorbeeld verschillende varianten van ranking positie wisselen. Daarom kunnen we ook geen ranking garantie geven op productvariaties, omdat soms een variant de ranking overneemt van het product dat wij boosten. Dit komt bv door een hogere conversie van deze variant. 

Update 09/2023: We zullen alleen je product-ID boosten als je die hebt ingevoerd, maar als er een variatie verschijnt voor je zoekwoord, zullen we die vermelding in de ranking grafiek tonen.

Kan ik mijn campagne pauzeren?

Het pauzeren van campagnes is helaas niet mogelijk. U dient er zelf zeker van te zijn dat u voldoende producten op voorraad heeft, en uw product in de juiste categorie heeft staan.

Bij uitzondering kunt u als klant een campagne tegen bijbetaling stopzetten, waarna u de resterende dagen in de vorm van een tegoedbon terugontvangt, minus 50 euro per periode van 30 dagen.

Kan ik prijsstijging, of aanpassing in de content doen tijdens een actieve campagne?

Ja dat is geen probleem. Houd er wel rekening mee dat uw prijs in de buurt van uw concurrenten ligt, om zo geen te groot negatief effect op de sales te geven.

Hoe en wanneer meet ik de resultaten?

Wij vragen en hebben geen toegang tot uw bol.com verkoop account. Wij kunnen dus niet exact vertellen wat voor u de resultaten zijn qua sales.

Wel sturen we u iedere vrijdag een voortgangsrapportage met inzicht in de ontwikkeling van uw rankings van uw producten. Hiermee kunt u dan kijk in uw sales data of u hier ook een stijging in sales ziet.

Waarom staat mijn ranking op "niet gevonden" (nf)?

Dat kan gebeuren. Dit heeft vaak een paar veelvoorkomende oorzaken, die u of wij kunnen oplossen.

1. Bevindt uw product zich in de juiste categorie?

Het kan zijn dat uw product in de 'verkeerde' categorie staat. Bol.com toont als zoekresultaat vaak een specifieke categorie. Zoekt u eens op uw zoekwoord en kijk of het resultaat deze tekst bevat:

 Dit zijn de resultaten voor [Uw zoekwoord] in [Standaard Categorie]

Zoek [Uw zoekwoord] in alle categorieën

Klik op de zoek-link. Wordt uw product dan wel gevonden? Dan betekent het dat u uw productcategorie dient aan te passen naar de standaardcategorie.

2. Is uw product nog op voorraad met dezelfde prijs?

In sommige gevallen gooit een prijswijziging roet in het eten. Check of uw prijs nog hetzelfde is, en u nog het product actief op Bol.com heeft staan. Als u kortgeleden uw prijs heeft veranderd, of uw product was niet meer op voorraad, laat het ons dan even weten via de contactpagina.

3. Is uw product gekoppeld als product variatie?

Indien het product dat u bij ons laat optimaliseren, gekoppeld is als productvariatie, dan kan het zijn dat hij niet rankt. Koppel hem los om hem alsnog normaal te laten ranken.

4. Heeft u op uw product geen zoekpad (bread crumbs) ingesteld?

Hierdoor kunnen producten soms ook niet zichtbaar zijn.

Indien u nog vragen heeft of hier verder hulp nodig bij heeft laat dit ons s.v.p. weten.

Rankinggarantie voor welke zoekweergave?

De top 10 ranking is van toepassing op de normale standaardsortering van bol.com zoekre sultaten, dus de 'relevantie' dropdown optie. 

De rankinggarantie is niet behaald, wat nu?

Ten eerste doen we ons uiterste best om de ranking garanties te behalen, maar in sommige gevallen is dit toch niet haalbaar. Dan kunt u uiteraard uw geld terugvragen.

Bezoek deze pagina en vul uw gegevens in. U hoort dan binnen 48 uur van ons op werkdagen. U ontvangt dan binnen 10 werkdagen uw geld terug, of een waardebon waarmee u een nieuwe order kunt plaatsen.

Wat gebeurt er na afloop van de campagne?

Uw product zal in ranking stijgen door het toepassen van ons adviezen uit het adviesrapport dat u ontvangt. Daarnaast zal uw ranking stijgen door de gebruikerssignalen die wij naar uw product listing sturen (SEO). Als u uw campagne besluit te beeindigen, dan zal de SEO stoppen. Afhankelijk van de concurrentie (verlagen ze hun prijzen? Komen ze met nieuwe producten) zal uw ranking weer terugzakken in de rankings. De exacte positie is lastig te voorspellen. Wij zien uit ervaring dat een product in 7 tot 30 dagen na beeindiging van een campagne bij ons weer rond zijn oude positie rankt.

Hoe en waar moet ik mijn zoekwoord in de titel opnemen?

Stel uw zoekwoorden zijn 'rvs pannenset' en 'pannenset zwart'. U kunt dan als titel gebruiken: `RVS Pannenset zwart' of zelfs 'Pannenset zwart - 22 cm - RVS - UwMerk'

De verschillende onderdelen kunnen dus los opgenomen worden in de titel.

Kan ik prijsacties voeren tijdens mijn campagne?

Ja dat is geen probleem. Houd er wel rekening mee dat uw prijs in de buurt van uw concurrenten ligt, om zo geen te groot negatief effect op de sales te geven.

Kan ik mijn sponsored products aan laten staan?

Ja, u kunt alles actief houden terwijl wij een campagne draaien, op 1 type sponsored ads na: Sponsored ads met als plaatsing `Pagina’s met zoekresultaten`.

U kunt alleen niet adverteren op de zoekwoorden die u bij ons gaat boosten.

Bol.com toont namelijk niet tegelijkertijd een product in zowel de sponsored ads als in de organische resultaten. Hierdoor is het voor ons lastiger uw product te laten ranken, en wordt deze ook minder vertoont.

Waarom is er een verschil tussen de rank op de website en in de Bol-app?

Alle resultaten van de ranking zijn identiek op zowel de website als de Bol app. Als u toch een verschil heeft gevonden, is dit waarschijnlijk is dit een bug van bol.com die we niet kunnen controleren.

Hoe kan ik mijn 1-maand campagne verlengen?

Op dit moment zijn alleen campagnes met langere periodes dan een maand mogelijk om te verlengen. Als uw 1-maand campagne is afgelopen, dient u weer een nieuwe 1-maand campagne te plaatsen met dezelfde link en zoekwoorden. 

Nieuw: Hoe verleng ik mijn campagne?

U kunt eenvoudig uw campagne verlengen om zo ranking dalingen te voorkomen. Login op uw account > Orders > en klik op Verleng campagne nu.

Uw campagne zal dan precies aangesloten worden op de einddatum van de huidige campagne! U wordt via e-mail geinformeerd zodra uw order weer actief is.

Ik heb dagelijkse ranking updates gekocht, hoe werkt dit?

Met de dagelijkse ranking updates kun je dagelijks de prestaties van je campagne bekijken, ongeacht de duur ervan, in tegenstelling tot de wekelijkse ranking updates. Houd er rekening mee dat dit een terugkerende service is die je kunt uitschakelen of stopzetten als je deze niet nodig hebt.

  1. Log in op Mijn account en ga naar Campagnes.
  2. Kies een willekeurige actieve campagne en klik op Bekijken.
  3. Scroll een stukje naar beneden en zoek naar "U kunt dagelijkse ranking tracking activeren voor 1 campagne."
  4. Klik op de knop "Activeer voor deze" om de service te kopen en te activeren.
Kan ik standaard mijn dagelijkse ranking rapport bekijken?

Helaas geeft de standaardinstelling een overzicht op een wekelijkse basis. Als je echter dagelijkse ranking wilt voor je actieve campagne, kun je de Dagelijkse Ranking Upgrade service aanschaffen.

Uw rankings bekijken? Klik hier.

Kan ik adverteren op zoekwoorden van mijn product of productfamilie?

Kan ik een product adverteren die ik bij jullie boost, of die onderdeel is van een productfamilie die ik boost? Die vraag krijgen wij vaak. Ja dit kan. Maar let op: Adverteer nooit op de zoekwoorden die u boost voor uw product(familie).

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Log in op je Marketplacestudio-account. Ga naar Abonnementen, selecteer je abonnement en klik op Annuleren. (Bekijk hier meer)
 

CAMPAGNE WIJZIGEN

Wanneer kan ik wijzigingen aanbrengen aan mijn campagne?

Je kunt wijzigingen aanbrengen aan je campagne eens per 30 dagen. Houd er echter rekening mee dat wijzigingen niet zijn toegestaan binnen 7 dagen voor het einde van de campagne of voordat deze wordt vernieuwd. PS, onthoud dat onze ranking garantie alleen van toepassing is als zoekwoorden niet 30 dagen achter elkaar zijn versterkt.

Hoe kan ik mijn zoekwoorden aanpassen nadat ik een betaling heb gedaan?

We vragen hier een kleine vergoeding voor. Nadat je een betaling hebt gedaan, kun je je zoekwoorden aanpassen door deze stappen te volgen:

  • Log in op je account.
  • Ga naar je campagne-dashboard.
  • Zoek de specifieke campagne die je wilt aanpassen.
  • Wil je je zoekwoorden veranderen? Klik op de knop "klik hier".
  • Breng de nodige wijzigingen aan in je zoekwoorden en sla de update op.

Zodra de aanpassingen zijn opgeslagen, zal het systeem de updates verwerken en de wijzigingen toepassen op je campagne. Houd er rekening mee dat het tot 24 uur kan duren voordat deze wijzigingen volledig zijn doorgevoerd en zichtbaar zijn in je campagne. We vragen om je geduld gedurende deze periode terwijl het systeem de updates verwerkt.

Zijn er eisen waaraan zoekwoorden moeten voldoen?

Ja, de reguliere vereisten zijn nog steeds van toepassing. Bekijk onze FAQ Voorwaarden | Wat zijn de vereisten voor een product? waarin alle eisen worden uitgelegd.

Wat gebeurt er met rank tracking?

Je nieuwe zoekwoord wordt binnen 48 uur bijgewerkt op je dashboard nadat je de bewerking hebt gemaakt. Je kunt de rank tracking-functie vinden in je accountdashboard.

BETALINGSINFORMATIE

Wat betekent de 50% korting aanbieding?

De 50% korting is een eenmalige aanbieding die geldig is op je eerste bestelling op onze site. Je kunt deze korting krijgen door de coupon WELCOME50 te gebruiken bij het afrekenen. De korting geldt alleen voor één product in je eerste bestelling.

Hoe werken de bulkkortingen?

De bulkkortingen ontvangt u indien u op hetzelfde moment het aantal producten bestelt dat op onze prijspagina aangegeven wordt. Alleen dan wordt de korting geactiveerd. Orders dienen dus gelijktijdig te worden ingevoerd en te starten.

Hoe ziet de facturering eruit?

U kunt eenvoudig een bestelling plaatsen door in de prijzen sectie een pakket te kiezen en af te rekenen. U kunt in uw eigen profiel een factuur downloaden en meer pakketten bestellen.

Kan ik mijn campagne eerder vernieuwen?

Ja, je kunt je campagne eerder vernieuwen door deze eenvoudige stappen te volgen:

  • Log in op je accountpaneel en ga naar het tabblad Abonnement.
  • Klik op de knop "Nu vernieuwen" or "Opniew abonneren" en kies de campagne die je wilt vernieuwen. Raadpleeg deze guideline
  • Selecteer je gewenste betaalmethode en voltooi het betalingsproces.

Zodra je betaling is bevestigd, wordt je campagne vernieuwd. Met het eerder vernieuwen zorgt u ervoor dat uw campagne nooit gepauzeerd zal worden en dalingen in rankings kan zien door het tijdelijk pauzeren van onze SEO signalen.

Kan ik tussentijds mijn pakket wijzigen?

Dat is helaas niet mogelijk gezien het feit dat wij campagnes voorbereiden en adviesrapporten schrijven.

Kan ik tussentijds mijn abonnement stopzetten?

Abonnementen lopen voor de afgesloten periode, tussentijds opzeggen kan helaas niet. U krijgt korting wanneer u voor langere periodes afsluit namelijk. We raden u aan in date geval voor 1-maandscampagnes te kiezen.

Verlengt mijn abonnement automatisch?

Abonnementen lopen automatisch af. Stel u bestelt een campagne van 3 maanden. Er zal dan na deze 3 maanden niet opnieuw gefactureerd worden.

Welke betaalmethoden bieden jullie aan?

U kunt op verschillende manieren betalen. Denk aan credit card, iDeal, een directe bankoverschrijving (zowel NL als BE) of via bitcoin of Ethereum.

We betalen ook via Paypal, maar dat is op aanvraag beschikbaar.

Betaal ik per maand op alles vooraf?

U betaalt per maand, ook als u 3, 6 of 12 maanden afneemt. 

Zo hoeft u nooit een groot bedrag vooraf te betalen.

Dit is mogelijk via credit-card en incasso. Handmatige betalingsopties zijn bij afname van meerdere maanden niet beschikbaar.

Bieden jullie een affiliate programma aan?

Ja, kijk hiervoor op deze pagina

Kan ik 12 maanden afnemen en mijn product url tussentijds wijzigen?

Nee, een campagne is altijd voor 1 product. Maak dus per prodcut een aparte campagne aan.

Betaal je liever met Paypal of Crypto (USDT, BTC)?

Het is mogelijk, op verzoek. Maak je bestelling via Bankoverschrijving en stuur ons dan een bericht. We sturen je dan de betalingsgegevens. Bij betaling via crypto kun je alleen betalen via USDT, USDC en BTC op het ERC20 Ethereum-netwerk.

Wat Paypal betreft, kun je alleen betalen als je eerder een succesvolle bestelling bij ons hebt gedaan, buiten het gebruik van Paypal. In dat geval kunt u betalen via de Family & Friends optie.

De belangrijkste reden waarom we deze betaalmethoden niet standaard ondersteunen is vanwege hun hoge betalingskosten.

Wat moet ik doen als ik incasso heb maar van bankrekening ben veranderd?

Je kunt geen incasso betalen via je nieuwe bankrekening. Maak of een nieuwe bestelling aan, of vraag de ons om je een eenmalige factuur te sturen voor het resterende bedrag van je bestelling. Dit zijn de twee opties die je hebt.

Wij willen graag onze incasso van een andere kaart laten gaan. Kunnen we dit omzetten?

Ja, dat is mogelijk! Je kunt dit eenvoudig zelf aanpassen. Ga naar https://account.marketplacestudio.nl/my-account/subscriptions/, selecteer het abonnement dat je wilt wijzigen en kies vervolgens 'Betaling wijzigen'. Hier kun je je nieuwe betaalmethode instellen.

OVER ONZE SERVICE

Verkopen jullie zelf ook producten op Bol.com?

Nee! In tegenstelling tot sommige van onze concurrenten, verkopen wij zelf niet op Bol.com . Wij zijn 100% toegewijd aan het ranken van onze klanten. Uw gegevens komen dus niet in handen van iemand die zelf ook op Bol.com verkoopt. 

Tip: Let hierop en vraag hiernaar indien u toch bij een ander een ranking service afneemt.

Waarom zou ik bij Marketplacestudio een ranking service afnemen?

Wij zijn de eerste Nederlandse Bol.com rankingdienst. Wij zijn al sinds 2021 actief, en hebben een lange historie van succesvolle campagnes.

Onze kwaliteiten:

  • Kwaliteit in alles: Wij focussen ons op lange termijnsamenwerkingen
  • Dagelijks contact en videobellen mogelijk
  • Sinds 2021 actief met 100+ klanten op BOL NL en BOL BE
Ik wil toch een zeer concurrend zoekwoord gebruiken

Heeft u onze 'waar moet ik rekening mee houden' FAQ gelezen, maar wilt u toch een zoekwoord promoten met hoge concurrentie?

Dat kan, maar we kunnen in dat geval niet garanderen dat u top 10 zult gaan ranken. De kans is er wel degelijk, maar garantie kunnen wij dan niet geven.

De potentie is hier natuurlijk enorm!

Ps. Er kunnen hier extra kosten gerekend worden. 

Ik wil hetzelfde zoekwoord gebruiken voor meerdere producten

Zie de FAQ "Kan ik voor meerdere producten hetzelfde zoekwoord opgeven?"

Kan ik voor meerdere producten hetzelfde zoekwoord opgeven?

A) Per zoekwoord kan slechts 1 klant geholpen worden met top 4 en top 7 garanties. 

Bij top 10 garanties kunnen dit maximaal 2 klanten zijn.

B) Per klant kunnen we echter wel meerdere producten op 1 zoekwoord gerankt worden op Bol.com:

Dit zijn de opties:

  • A) 2 campagnes met een top 7 ranking garantie
  • 3 campagnes met een top 10 ranking garantie
  • 1 campagnes met een top 4 ranking garantie plus 2 campagnes met een top 10 ranking

Dit reden hiervoor is dat we anders onze garantie niet kunnen waar maken, wat zowel voor u als ons nadelig is.

Werkt jullie service ook voor bol.com/be/?

Update: Goed nieuws! Sinds april 2022 zijn wij in staat om ook producten te ranken op Bol.com/be/! Voer tijdens het bestellen de URL in van uw belgische productpagina, en wij zorgen ervoor dat we ons specifiek op Belgie richten.

Let op!

Hetzelfde product kan enkel gerankt worden op BE en NL als het een unieke product-ID heeft voor elk land.

Indien het product geen unieke product ID heeft, kiest dan om te ranken voor NL of BE.

Waar ik zie het aantal zoekresultaten op Bol.com?
  1. Ga naar bol.com. Type een zoekwoord in. 
  2. Klik op enter. Onder de titel verschijnt nu 'xxxxx resultaten'.

Bekijk de bovenstaande FAQ om erachter te komen wat het maximale aantal zoekresultaten is waar wij een top 10 garantie voor kunnen geven.

Kan ik mijn product ranken op Bol.com wanneer BOL standaard alleen een specifieke categorie toont?

We zullen uw producten standaard hoog laten ranken op de 'alle categorieën' pagina, wanneer u ook in een specifieke categorie hoog wilt ranken, dient u er zeker van te zijn dat uw product zich in die categorie bevindt.

Marketplacestudio

Voorbeeld: Indien u op Bol.com zoekt naar 'muggenlamp', dan toont Bol.com de uitsluitend resultaten binnen de categorie 'insectenlampen'. 

Wat vindt Bol.com van deze service?

Zie onze homepage > FAQ voor antwoord.

Loop ik een risico met deze service?

Hoewel absolute garanties in het leven niet bestaan, zijn wij van mening dat het risico op nadelige effecten zeer beperkt is. 

Technisch gezien gaan de meeste optimalisatie-technieken tegen de richtlijnen in van zoekmachines. Echter, als het zo gevaarlijk zou zijn, dan zou het eenvoudig zijn om de technieken tegen concurrenten toe te passen zodat deze de nadelige gevolgen hiervan ervaren.

Daarom is er in de praktijk erg weinig risico. Wij testen constant willekeurige producten hierop, om zo de effecten te meten en onze service verder te verbeteren.

Wat is de kans op succes voor mijn campagne?

Onze service is hands-off en behaalt successen op zo’n 95% van alle zoekwoorden, dus de kans op succes is zeer hoog. Mocht het ons toch niet lukken u te ranken, dan krijgt u simpelweg uw geld terug volgens onze rankgarantie. Een echte win-winsituatie dus.

Waarom deze prijzen?

Onze service is zeer effectief, waardoor deze service tegen deze prijs door veel klanten als een 'no-brainer' wordt gezien. De meeste klanten verdienen tussen 10 a 18 dagen hun campagne aantoonbaar terug.

Kunnen productgroepen geboost worden?

Onze service wordt toegepast op een product, niet op productgroepen. Dus we boosten 1 product. We raden aan om variaties los te koppelen voor een goede zoekwoord boost.

Hoe kan ik zien of mijn product binnen een variatie zit?

Type een deel van uw product naam in de BOL zoekopdracht. U krijgt dan een lijst van producten. Vindt hier uw product en verifieer of andere variaties worden getoond binnen uw product.

Kan ik een product als variatie van een bestaand product promoten?

Onze rankingservice werkt beter als de producten losgekoppled zijn en aldus niet als een variatie worden geboost.

Ranken jullie op de productcategorie of op zoekresultaten?

Onze service richt zich op de zoekresultaten. Als een klant dus zoekt naar een product, dan krijgt hij of zijn in vrijwel alle geveallen de zoekresultaten te zien. Hier ranken wij u in.

Marketplacestudio

In enkele uitzonderlijke gevallen krijg de consument niet zoekresultaten, maar een productcategoriepagina te zien na een zoekopdracht. Wij raden u aan geen orders voor dergelijke zoekwoorden in te voeren.

Marketplacestudio

U herkent deze pagina's aan deze tekst in de url: ruleRedirect=1

Sponsored products of jullie service gebruiken?

Onze service zorgt voor organische rankings. Dit staat los van de sponsored products.

Dus op deze manier gaat u hoog ranken zonder dat u per klik hoeft te betalen. Onze service is dus nuttig voor adverteerers die nu nog per klik betalen. Veel van onze klanten verdienen onze service dus terug, omdat zij minder kwijtzijn aan sponsored products.

Kunnen jullie ons helpen meer te verkopen in het buitenland?

Bij Marketplacestudio ligt onze expertise op het gebied van het meer verkopen op Bol.com in Nederland en Belgie. Helaas hebben wij op andere vakgebieden (nog) niet voldoende expertise en kennis om hier juiste adviezen over te kunnen geven.

PROEFCAMPAGNES (Niet beschikbaar)

Is de proefcampagne echt zonder enige voorwaarden?

Update: Op dit moment bieden wij geen gratis proefcampagnes meer aan.

Ja u zit echt nergens aan vast als u een bestelling plaatst voor een proef campagne. Wij vragen geen betalingsgegevens als u een bestelling plaatst voor een proefcampagne. Het enige wat wij van u vragen is een review achter te laten op onze trustpilot pagina, om ons zo te helpen met een positief review (als het beviel natuurlijk!) :).

Hoe werkt de proefcampagne?

Na het plaatsen van uw bestelling, beginnen wij binnen 2 werkdagen met het hoger ranken van het zoekwoord dat u heeft opgegeven voor uw product, gedurende een periode van 7 dagen. Na afloop van deze periode ontvangt u een email met de resultaten van de campagne.

Welke informatie hebben jullie van mij nodig voor de proefcampagne?

Het enige wat we van u nodig hebben is de product URL en 1 zoekwoord bestaande uit 2 of 3 termen voor het product dat u wilt laten ranken, uw email adres en uw bedrijfsadres. Wij hebben geen betalingsgegevens nodig.

Wat gebeurt er met mijn klantgegevens?

Wij volgen de AVG wet ter bescherming van persoonsgegevens. Uw klantgegevens worden derhalve met de hoogste mate van vertrouwelijkheid behandeld. Gegevens worden niet gedeeld met derden. Daarnaast worden uw ordergegevens uitsluitend gebruikt voor het uitvoeren van onze campagnes.

Onze systemen zijn goed beveiligd om toegang van derdern uit te sluiten.

Dien ik toegang te delen tot mijn bol.com account?

Nee, wij hebben geen enkele vorm van toegang nodig. 

Rank top 10 op Bol.com. Niet-goed-geld-terug garantie. Sinds 2020.

Adres

Geestersingel 48

1815 BB Alkmaar

Nederland

Bellen: Op afspraak, mail ons uw nummer en vraag en gewenste tijdstip en we bellen u terug!

Let op: Ivm drukte beperkt telefonisch bereikbaar. BIj voorkeur mailen.

Betaalmethoden

Alle rechten voorbehouden - 2024 MarketplaceStudio.nl - Wij zijn niet gelieerd aan Bol.com of enige andere marktplaats - Made in Holland - Alle prijzen zijn ex. BTW
KvK-nummer: 58114785 - BTW-nummer: NL852880595B01

Marketplacestudio is onderdeel van REBEL Internet BV

Update cookies preferences