Binnenkort belangrijke update

Contact opnemen

Groei je bol.com business met onze organische ranking service. Heeft u vragen of opmerkingen? WIj horen graag van u!

Bekijk hieronder de contactmogelijkheden.

Stuur ons een bericht!

Tip: Stuur uw bericht in het engels voor een sneller antwoord.

Neem contact op

Vragen over een campagne? Tips? Neem contact met ons op!

E-mail of chat
  • Chat met ons via de live chat (indien beschikbaar rechtsonderaan de pagina)
  • Mail ons via het contactformulier hiernaast
  • E-mail: contact -at- marketplacestudio.nl

Bel
  • Bellen: Op afspraak, mail ons uw nummer en vraag en gewenste tijdstip en we bellen u terug!

  • Update: Ivm drukte beperkt telefonisch bereikbaar. Bij voorkeur mailen.

  • Tip: Of vraag direct een gratis adviesgesprek van 15 minuten via Google Meet aan.

    Dit gesprek is alleen bedoeld voor advies doeleinden betreft campagnes. Voor vragen of problemen mail alstublieft: contact -at- marketplacestudio.nl

Of Bezoek Ons (op afspraak)

Ons Kantoor

Vanuit hartje Alkmaar werken wij dagelijks hard aan uw campagnes. U bent altijd welkom, op afspraak!

Ons Team

Vanuit onze eigen behoefte zijn wij MarketplaceStudio.nl gestart.

Door Bol.com verkopers, voor Bol.com verkopers.

Bram | CEO
Daan | Manager
Paul | CFO
Lukas | Developer

Veelgestelde Vragen

Garantie | Hoe effectief is jullie ranking service?

Dit hangt van de zoekwoorden af waarop u zich richt. Algemene zoekwoorden met veel zoekresultaten zijn lastig om hoog op te ranken. Denk aan 'kleding', 'damesschoenen' of 'playstation 4'. Specifieke zoekwoorden met minder zoekresultaten zijn eenvoudiger. Denk hierbij aan 'polsbrace rechts', 'damesfiets 28 inch aluminium' of 'fietstassen dubbel waterdicht'. 

Garantie | Wat houdt jullie rankgarantie in?

In het kort: Indien wij uw product niet in de door u gekozen top (bijvoorbeeld de top 10) weten te ranken op een van uw opgegeven zoekwoorden, dan krijgt u uw geld 100% terug na afloop van de campagne. We gaan er dus voor zorgen dat u gedurende uw campagne in de zoekresultaten (ads niet meegeteld) rankt. Als ons dit niet lukt voor alle door uw opgegeven zoekwoorden, dan beschouwen we onze service als onvoldoende en geven we, ondanks het gedane werk, u uw geld terug. Zo bent u er zeker van dat u waar voor uw geld krijgt!

Handleiding | Hoe start ik een campagne?

Ga naar: Beter ranken op Bol.com ⇒ Bol.com SEO | Marketplacestudio.nl en plaats u bestelling. U kunt hier aangeven op welke zoekwoorden en met welke producten u graag wilt ranken. Wij geven u hier advies op. Zodra de betaling van uw bestelling binnen is, gaan we over tot het schrijven van een adviesrapport. Deze zal binnen 2 werkdagen opgeleverd worden. Na oplevering starten we 2 werkdagen later onze SEO campagne voor de door u gekozen duur.

Voorwaarden | Waar moet ik rekening mee houden?

Er zijn een paar dingen om in het achterhoofd te houden:

A) We raden aan een zoekwoord te selecteren die bestaat uit meerdere woorden (bv. 'fietstassen dubbel' of 'polsbrace rechts'). Indien u adverteert of heeft geadverteerd op Bol.com: Kijk goed naar welke zoekwoorden kliks en sales hebben opgeleverd. 

B) Zorg ervoor dat uw product in de juiste categorie staat. Dit doet u door uw productcategorie te vergelijken met 3 concurrenten. In welke categorie staan deze? Zorg dat deze categorie identiek is! We zien dat dit nog wel eens misgaat. Ranken is niet mogelijk indien uw product niet in de juiste categorie geplaatst is.

C) Uw product dient al in Bol.com te ranken op de eerste 150 posities. Indien het product onvindbaar is, dan raden we u eerst aan contact met ons op te nemen, zodat we u kunnen helpen dit op te lossen.

Voorwaarden | Wat zijn de vereisten voor een product?

Om een productpagina succesvol op een zoekwoord te laten ranken, zijn er enkele voorwaarden:

  1. Het product staat live met vooraad op Bol.com/nl/ of Bol.com/be/
  2. Het product heeft een reviewgemiddelde van minimaal 3.5 uit 5, of nog geen reviews.
  3. Indien u de top 10 zoekgarantie wilt, dient het zoekwoord niet meer dan 8000 zoekresultaten te hebben
  4. Uw product dient vindbaar te zijn in de zoekresultaten op het door u gekozen zoekwoord
  5. Het product bevindt zich niet binnen een variatie.
  6. We raden aan een zoekwoord te selecteren die bestaat uit meerdere woorden (bv. ‘fitnessmat 200 cm’). Tip: Indien u adverteert of heeft geadverteerd op Bol.com: Kijk goed naar welke zoekwoorden kliks en sales hebben opgeleverd.
  7. Ps. Indien u voor meerdere producten hetzelfde zoekwoord wilt opgeven, bekijk dan even [DEZE FAQ]

Voorwaarden | Ik wil toch een zeer concurrend zoekwoord gebruiken

Heeft u onze 'waar moet ik rekening mee houden' FAQ gelezen, maar wilt u toch een zoekwoord promoten met hoge concurrentie?

Dat kan, maar we kunnen in dat geval niet garanderen dat u top 10 zult gaan ranken. De kans is er wel degelijk, maar garantie kunnen wij dan niet geven.

De potentie is hier natuurlijk enorm!

Ps. Er kunnen hier extra kosten gerekend worden. 

Voorwaarden | Ik wil hetzelfde zoekwoord gebruiken voor meerdere producten

We kunnen maximaal 3 producten van dezelfde klant op hetzelfde zoekwoord ranken mits geen top 3 rankingsgarantie wordt aangevraagd en er nog geen andere campagne loopt voor dit zoekwoord.

FAQ | Hoe werkt de proefcampagne?

Na het plaatsen van uw bestelling, beginnen wij binnen 2 werkdagen met het hoger ranken van het zoekwoord dat u heeft opgegeven voor uw product, gedurende een periode van 7 dagen. Na afloop van deze periode ontvangt u een email met de resultaten van de campagne.

FAQ | Welke informatie hebben jullie van mij nodig voor de proefcampagne?

Het enige wat we van u nodig hebben is de product URL en 1 zoekwoord bestaande uit 2 of 3 termen voor het product dat u wilt laten ranken, uw email adres en uw bedrijfsadres. Wij hebben geen betalingsgegevens nodig.

FAQ | Is de proefcampagne echt zonder enige voorwaarden?

Ja u zit echt nergens aan vast als u een bestelling plaatst voor een proef campagne. Wij vragen geen betalingsgegevens als u een bestelling plaatst voor een proefcampagne. Het enige wat wij van u vragen is een review achter te laten op onze trustpilot pagina, om ons zo te helpen met een positief review (als het beviel natuurlijk!) :).

FAQ | Wat gebeurt er na afloop van de campagne?

Uw product zal in ranking stijgen door het toepassen van ons adviezen uit het adviesrapport dat u ontvangt. Daarnaast zal uw ranking stijgen door de gebruikerssignalen die wij naar uw product listing sturen (SEO). Als u uw campagne besluit te beeindigen, dan zal de SEO stoppen. Afhankelijke van de concurrentie (verlagen ze hun prijzen? Komen ze met nieuwe producten) zal uw ranking weer terugzakken in de rankings. De exacte positie is lastig te voorspellen. Wij zien uit ervaring dat een product in 7 tot 30 dagen na beeindiging van een campagne bij ons weer rond zijn oude positie rankt.

FAQ | Kan ik mijn campagne pauzeren?

Het pauzeren van campagnes is helaas niet mogelijk. U dient er zelf zeker van te zijn dat u voldoende producten op voorraad heeft, en uw product in de juiste categorie heeft staan.

FAQ | Ik overleg graag over een mogelijke campagne

Geen probleem, we denken graag met u mee! Neem even contact met ons op, zie onderaan de pagina hoe.

FAQ | Dien ik toegang te delen tot mijn bol.com account?

Nee, wij hebben geen enkele vorm van toegang nodig. 

FAQ | Kan ik voor meerdere producten hetzelfde zoekwoord opgeven?

A) Per zoekwoord kan slechts 1 klant op geholpen worden bij top 3 en top 7 garanties. Bij top 10 garanties kunnen dit 2 klanten zijn.

B) Per klant kunnen we echter wel meerdere producten op 1 zoekwoord gerankt worden op Bol.com:

Dit zijn de opties:

A) 3x top 7 ranking

B) 3x top 10 ranking

C) 1x top 3 ranking en 2x top 7 of top 10 ranking

Dit reden hiervoor is dat we anders onze garantie beloftes niet kunnen waar maken.

Dus nooit meer dan eenmaal top 3 en nooit meer dan 3 maal een garantie uberhaupt!

FAQ | Werkt jullie service ook voor bol.com/be/?

Update: Goed nieuws! Sinds april 2022 zijn wij in staat om ook producten te ranken op Bol.com/be/! Voer tijdens het bestellen de URL in van uw belgische productpagina, en wij zorgen ervoor dat we ons specifiek op Belgie richten.

Let op!

Hetzelfde product kan enkel gerankt worden op BE en NL als het een unieke product-ID heeft voor elk land.

Indien het product geen unieke product ID heeft, kiest dan om te ranken voor NL of BE.

FAQ | Waar ik zie het aantal zoekresultaten op Bol.com?

  1. Ga naar bol.com. Type een zoekwoord in. 
  2. Klik op enter. Onder de titel verschijnt nu 'xxxxx resultaten'.

Bekijk de bovenstaande FAQ om erachter te komen wat het maximale aantal zoekresultaten is waar wij een top 10 garantie voor kunnen geven.

FAQ | Kan ik mijn product ranken op Bol.com wanneer BOL standaard alleen een specifieke categorie toont?

We zullen uw producten standaard hoog laten ranken op de 'alle categorieën' pagina, wanneer u ook in een specifieke categorie hoog wilt ranken, dient u er zeker van te zijn dat uw product zich in die categorie bevindt.

Voorbeeld: Indien u op Bol.com zoekt naar 'muggenlamp', dan toont Bol.com de uitsluitend resultaten binnen de categorie 'insectenlampen'. 

FAQ | Wat vindt Bol.com van deze service?

Wij hebben geen direct contact met Bol.com of andere marktplaasen mbt onze service. Net zoals bij Google SEO, proberen wij de algoritmes van de zoekmachine te geven waar zij om vragen. 

In het geval van Google zijn dit met name backlinks en content. In het geval van Bol.com spelen andere factoren een rol. Omdat wij een rank garantie aanbieden op onze producten, zijn de risico's voor klanten minimaal. Rankt u niet of wordt u lager gezet? Dan krijgt u immers uw geld terug!

Wij kunnen niet garanderen dat bol.com ooit hun algoritme zal aanpassen en hiertegen actie onderneemt. De vraag is dan wat er zal gebeuren. Wij verwachten niet dat producten die wij voor u boosten negatieve effecten hiervan zullen ondervinden. 

Waarom niet? Stel dit zou wel zo zijn, dan zou dit de deur wagenwijd openzetten voor misbruik richting concurrenten. Immers is dan de dienst een 'wapen' om de concurrent aftrek te laten verkrijgen op de BOL.com beleidspunten.

Bol.com geeft in haar video's zelf aan dat pageviews van belang zijn in de rankings, zie de video over zichtbaarheid in hun webinar

Dat is wat wij leveren, op een schaalbare, effectieve manier. Er wordt hierin geen onderscheid gemaakt tussen type pageviews. Daarnaast bieden wij natuurlijk de rank garantie, wat u financiële zekerheid biedt. Wij lopen dus een risico indien onze rankingmethodes niet langer correct werken.

FAQ | Loop ik een risico met deze service?

Hoewel absolute garanties in het leven niet bestaan, zijn wij van mening dat het risico op nadelige effecten zeer beperkt is. 

Technisch gezien gaan de meeste optimalisatie-technieken tegen de richtlijnen in van zoekmachines. Echter, als het zo gevaarlijk zou zijn, dan zou het eenvoudig zijn om de technieken tegen concurrenten toe te passen zodat deze de nadelige gevolgen hiervan ervaren.

Daarom is er in de praktijk erg weinig risico. Wij testen constant willekeurige producten hierop, om zo de effecten te meten en onze service verder te verbeteren.

FAQ | Geld-terug-garantie: Hoe werkt dit?

Simpel. Indien wij geen van uw zoekwoorden tijdens uw campagne van 30 dagen ranken op de door ons afgegeven rank garantie positie, dan kunt u uw geld terugvragen via e-mail, live chat of het contactformulier.

FAQ | Wat doen jullie exact tijdens het boosten?

De campagne start met het schrijven van een eenmalig adviesrapport. Hierin wordt uw gehele productpagina door ons team geanalyseerd en worden verbetersuggesties gegeven.

Na oplevering van het rapport start +/- 48 uur later ons off-page optimalisatie. Dit zijn SEO signalen die wij naar de listings sturen. De exacte formule hiervan houden wij voor ons, om onze concurrenten niet wijzer te maken. Het is onze 'secret sauce' die onze service zo uniek en effectief maakt!

FAQ | Wat is de kans op succes voor mijn campagne?

Onze service is hands-off en behaalt successen op zo’n 95% van alle zoekwoorden, dus de kans op succes is zeer hoog. Mocht het ons toch niet lukken u te ranken, dan krijgt u simpelweg uw geld terug volgens onze rankgarantie. Een echte win-winsituatie dus.

Prijzen | Waarom deze prijzen?

Onze service is zeer effectief, waardoor deze service tegen deze prijs door veel klanten als een 'no-brainer' wordt gezien. De meeste klanten verdienen tussen 10 a 18 dagen hun campagne aantoonbaar terug.

Prijzen | Hoe snel verdien ik mijn geld terug?

In 90% van de gevallen verdienen onze klanten hun campagnekosten terug in 10 tot 18 dagen.

Betaling | Hoe ziet de facturering eruit?

U kunt eenvoudig een bestelling plaatsen door in de prijzen sectie een pakket te kiezen en af te rekenen. U kunt in uw eigen profiel een factuur downloaden en meer pakketten bestellen.

Betaling | Kan ik tussentijds mijn pakket wijzigen?

Dat is helaas niet mogelijk gezien het feit dat wij campagnes voorbereiden en adviesrapporten schrijven.

Betaling | Kan ik tussentijds mijn abbonement stopzetten?

Abonnementen lopen voor de afgesloten periode, tussentijds opzeggen kan helaas niet. U krijgt korting wanneer u voor langere periodes afsluit namelijk. We raden u aan in date geval voor 1-maandscampagnes te kiezen.

Betaling | Verlengt mijn abbonement automatisch?

Abonnementen lopen automatisch af. Stel u bestelt een campagne van 3 maanden. Er zal dan na deze 3 maanden niet opnieuw gefactureerd worden.

Betaling | Welke betaalmethoden bieden jullie aan?

U kunt op verschillende manieren betalen. Denk aan credit card, iDeal, een directe bankoverschrijving (zowel NL als BE) of via bitcoin of Ethereum.

FAQ | Kunnen productgroepen geboost worden?

Onze service wordt toegepast op een product, niet op productgroepen. Dus we boosten 1 product. We raden aan om variaties los te koppelen voor een goede zoekwoord boost.

FAQ | Hoe kan ik zien of mijn product binnen een variatie zit?

Type een deel van uw product naam in de BOL zoekopdracht. U krijgt dan een lijst van producten. Vindt hier uw product en verifieer of andere variaties worden getoond binnen uw product.

FAQ | Kan ik een product als variatie van een bestaand product promoten?

Onze rankingservice werkt beter als de producten losgekoppled zijn en aldus niet als een variatie worden geboost.

FAQ | Kan ik mijn sponsored products aan laten staan?

Update Juli 2022: Op dit moment raden wij ten zeerste aan geen sponsored products te draaien tegelijker tijd met het draaien van een campagne bij ons. We merken dat dit een negatieve invloed op uw campagne kan hebben.

Ja, dit is geen probleem. Zodra uw product op pagina 1 van de zoekresultaten verschijnen, zal uw sponsored products resultaat op pagina 2 of verder getoond worden.

FAQ | Rankinggarantie voor welke zoekweergave?

De top 10 ranking is van toepassing op de normale standaard sortering van boel.com zoekresultaten, dus de 'releveantie' dropdown optie. 

FAQ | Ranken jullie op de productcategorie of op zoekresultaten?

Onze service richt zich op de zoekresultaten. Als een klant dus zoekt naar een product, dan krijgt hij of zijn in vrijwel alle geveallen de zoekresultaten te zien. Hier ranken wij u in.

In enkele uitzonderlijke gevallen krijg de consument niet zoekresultaten, maar een productcategoriepagina te zien na een zoekopdracht. Wij raden u aan geen orders voor dergelijke zoekwoorden in te voeren.

U herkent deze pagina's aan deze tekst in de url: ruleRedirect=1

FAQ | Sponsored products of jullie service gebruiken?

Onze service zorgt voor organische rankings. Dit staat los van de sponsored products.

Dus op deze manier gaat u hoog ranken zonder dat u per klik hoeft te betalen. Onze service is dus nuttig voor adverteerers die nu nog per klik betalen. Veel van onze klanten verdienen onze service dus terug, omdat zij minder kwijtzijn aan sponsored products.

FAQ | Wat gebeurt er met mijn klantgegevens?

Wij volgen de AVG wet ter bescherming van persoonsgegevens. Uw klantgegevens worden derhalve met de hoogste mate van vertrouwelijkheid behandeld. Gegevens worden niet gedeeld met derden. Daarnaast worden uw ordergegevens uitsluitend gebruikt voor het uitvoeren van onze campagnes.

Onze systemen zijn goed beveiligd om toegang van derdern uit te sluiten.

FAQ | Hoe meet ik de resultaten?

Wij vragen en hebben geen toegang tot uw bol.com verkoop account. Wij kunnen dus niet exact vertellen wat voor u de resultaten zijn qua sales.

Wel sturen we u iedere vrijdag een voortgangsrapportage met inzicht in de ontwikkeling van uw rankings van uw producten. Hiermee kunt u dan kijk in uw sales data of u hier ook een stijging in sales ziet.

FAQ | Waarom staat mijn ranking op "niet gevonden"?

Dat kan gebeuren. Dit heeft vaak een paar veelvoorkomende oorzaken, die u of wij kunnen oplossen.

1. Bevindt uw product zich in de juiste categorie?

Het kan zijn dat uw product in de 'verkeerde' categorie staat. Bol.com toont als zoekresultaat vaak een specifieke categorie. Zoekt u eens op uw zoekwoord en kijk of het resultaat deze tekst bevat:

 Dit zijn de resultaten voor [Uw zoekwoord] in [Standaard Categorie]

Zoek '[Uw zoekwoord]' in alle categorieën

Klik op de zoek-link. Wordt uw product dan wel gevonden? Dan betekent het dat u uw productcategorie dient aan te passen naar de standaardcategorie.

2. Is uw product nog op voorraad met dezelfde prijs?

In sommige gevallen gooit een prijswijziging roet in het eten. Check of uw prijs nog hetzelfde is, en u nog het product actief op Bol.com heeft staan. Als u kortgeleden uw prijs heeft veranderd, of uw product was niet meer op voorraad, laat het ons dan even weten via de contactpagina.

3. Is uw product gekoppeld als product variatie?

Indien het product dat u bij ons laat optimaliseren, gekoppeld is als productvariatie, dan kan het zijn dat hij niet rankt. Koppel hem los om hem alsnog normaal te laten ranken.

Indien u nog vragen heeft of hier verder hulp nodig bij heeft laat dit ons s.v.p. weten.

FAQ | De rankinggarantie is niet behaald, wat nu?

Ten eerste done we ons uiterste best om de ranking garanties te behalen, maar in sommige gevallen is dit toch niet haalbaar. Dan kunt u uiteraard uw geld terugvragen.

Stuur een e-mail naar ons met daarin de campagne waarvan u denkt dat de rankings niet behaald zijn. 

Voeg hierbij ook uw bedrijfsnaam en rekeningnummer toe, en we zorgen er dan voor dat het geld binnen 10 werkdagen op uw rekening staat!

We hopen dat u desondanks openstaat voor nieuwe campagnes, het niet behalen van de rankinggarantie komt namelijk niet vaak voor.

Betaling | Betaal ik per maand op alles vooraf?

U betaalt per maand, ook als u 3, 6 of 12 maanden afneemt. 

Zo hoeft u nooit een groot bedrag vooraf te betalen.

Dit is mogelijk via credit-card en incasso. Handmatige betalingsopties zijn bij afname van meerdere maanden niet beschikbaar.

Garant

Accordion Body

Overtuigd? Start 1 gratis proef!

Zonder enige verplichting! Tijdelijk beschikbaar.

MarketPlaceStudio.nl is onderdeel van WebGeeks

We helpen ondernemers van kleine en middelgrote bedrijven te concurreren met de grote bedrijven die marktplaatsen beheersen en met de platformen zelf. Platformen zoals Etsy, Youtube, en Bol.com. 


Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing richten we ons op marktplaats SEO, video SEO en Web Traffic. Door ons te specialiseren in deze niches, zijn we er uitstekend in geworden, en kunnen we ontzettend veel waarde voor uw geld aanbieden. 


Meer informatie

10+ Jaar ervaring digitale marketing

15 Deskundige werknemers wereldwijd

Actief in 5 landen en 4 internationale marktplaatsen

100% Zelf gefinancieerd en alle ontwikkeling binnenshuis

Rank top 10 op Bol.com. Niet-goed-geld-terug garantie. Sinds 2020.

Adres

Laat 49

1811 EB Alkmaar

Nederland

Bellen: Op afspraak, mail ons uw nummer en vraag en gewenste tijdstip en we bellen u terug!

Let op: Ivm drukte beperkt telefonisch bereikbaar. BIj voorkeur mailen.

Betaalmethoden

Alle rechten voorbehouden - 2023 MarketplaceStudio.nl - Wij zijn niet gelieerd aan Bol.com of enige andere marktplaats - Made in Holland - Alle prijzen zijn ex. BTW
KvK-nummer: 58114785 - BTW-nummer: NL852880595B01

Marketplacestudio is onderdeel van REBEL Internet BV